کفش مناسب هر ورزش

کفش مناسب باشگاه

چه فعالیت ورزشی انجام میدهید؟

ابتدا برای شروع انتخاب کفش مناسب باشگاه باید ما تعیین کنیم که چه ورزشی قرار است انجام دهیم. چون نوع کتانی و کفش ما بسته مستقیم به نوع ورزش و سبک آن دارد. کفش اسپرت مردانه و اسپرت زنانه در طراحی های ریزی با هم تفاوت دارند. در زیر به بررسی موارد ذکر شده می پردازیم:

کفش و کتانی مناسب تردمیل:

از آنجایی که بیشتر افراد فکر میکنند کفش مناسب تردمیل همان کفش مناسب دویدن روی سطح زمین است برآن دانستیم تا ابتدا به بررسی این موضوع بپردازیم. در زمانی که شما روی تردمیل می دوید بیشتر ممکن است دچار آسیب دیدگی شوید. باید توجه داشته باشید که کتانی مناسب تردمیل باید دارای زیره هایی حاوی بالشتک‌های انعطاف‌پذیر باشد. این زیره ها باید در عین حال مستحکم و چسبنده نیز باشند. در صورتی که زیاد از تردمیل استفاده میکنید بیشتر دقت کنید. زیرا استفاده از کفش نامناسب زانوها و کمر شما را دچار مشکل خواهد کرد. 

ویژگی های کفش مناسب تردمیل:

1.باید سبک باشد تا پا دچار خستگی نشود.

2.زیره های آن باید دارای بالشتک های مناسب و با کیفیت باشد. زیرا این بالشتک ها تاثیر زیادی در کاهش فشار وارده به کف پا و زانوها دارند.

3.کفش مناسب تردمیل حتما باید استاندارد باشد.

 

کفش مناسب برای ورزش های هوازی :

این نوع کفش معمولا به شکلی طراحی میشوند که از پای شما در فعالیت ها پر تحرک مراقبت میکنند. باید بدانید که فعالیت های هوازی شامل گزینه هایی مانند پریدن، گام برداشتن و دویدن هستند. پس باید این کفش ها توانایی تحمل فشارهای این نوع حرکات را داشته باشند. حتی باید بتواند توانایی تحمل حرکت های سریع به اطراف را داشته باشد. 

 

ویژگی های کفش مناسب ورزش‌های هوازی:

 

1.باید پاشنه مستحکم داشته باشد.

2.باید سبک باشد. تا بتوان هر نوع حرکت هوازی را به راحتی با آن بتوان هر نوع حرکت هوازی را انجام داد.

3.در زیره آن باید بالشتک‌های اضافی وجود داشته باشد. زیرا بتواند از ضربه‌های جست و خیز جلوگیری کند.

4.باید بتواند از مچ پا نگهداری کند.

کفش مناسب بدنسازی:

از نکات مهمی که باید در زمان خرید کفش باشگاه و بدنسازی به آن توجه کرد این است که باید زیره آن صاف و نازک باشد.از آنجایی که در ورزش بدنسازی تمرین های قدرتی انجام می دهید و ممکن است بیشتر وزنه های سنگین بلند کنید باید در خرید کفش دقت ویژه داشته باشید. باید کتانی ورزشگاه   زیره مناسب و صافی داشته باشد به راحتی به زمین بچسبد و در حفظ تعادل شما کارساز باشد. به هیچ وجه از کفش پیاده روی و در اصطلاح رانینگ برای باشگاه بدنسازی استفاده نکنید. 

 

 

ویژگی های کفش مناسب بدنسازی:

1.زیره صاف و نازکی داشته باشد.

2.از پا در برابر حرکات سنگین ورزشی محافظت کند.

3.لایه گذاری مناسبی داشته باشد تا از ضربه های وارده به پا جلوگیری کند.

 کفش مناسب باشگاه:

مستحکم بودن:

کفش باشگاه باید دارای مقاومت و استحکام بالایی باشد. در صورتی که از این کفش برای انجام حرکت های ورزشی قرار است استفاده شود باید به مقدار کافی هم مقاوم بوده و هم مستحکم باشد.

منعطف :

اینکه پا در زمان ورزش باید راحت باشد و دردی را متحمل نشود نیز گزینه مهمی است. پس کفش ورزشی باید منعطف بوده و در زمان اجرای حرکات ورزشی به پای ما آسیب نرساند.

به حفظ تعادل ما کمک کند:

کفش کتونی باید تعادل ما را در زمان اجرای تمرینات ورزشی حفظ کند. این مورد در همه حالات ها و تمرینات مهم است چه زمانی که روی تردمیل هستیم و چه زمانی که وزن های سنگین را بلند می کنیم.

دارای تنفس پذیری بالا باشد:

کفش ورزش مسلما باید قابلیت تنفس مناسب پا داشته باشد. در زمان ورزش تمام اعضای بدن امکان دارد عرق بکنند. پا نیز از این قضیه جدا نیست بنابراین داشتن کفشی که مانع از عرق کردن پا میشود بسیار مهم است. کفش که امکان تنفس بالایی دارد از تعریق پا و بو گرفتن آن جلوگیری میکند. از طرفی کفشی که تنفس مناسب داشته باشد محل رشد قارچ ها و باکتری ها نمی شود. 

منحصرا برای باشگاه طراحی شده باشد:

به طور کلی باید توجه داشته باشید که کفش طراحی شده برای باشگاه را خریداری کنید امروزه تنوع کفش های ورزشی بسیار زیاد است. برای هر نوع سلیقه ای کتانی وجود دارد. حس خوب ورزش و تلفیق آن با یک کفش کتانی شیک و خوش طرح بسیار عالی است. 

 

به فرم پای خود دقت کنید:

بهتر است قبل از هر چیز در انتخاب کفش مناسب باشگاه یا حالا هر فعالتی شما به فرم پای خود دقت کنید. پای افراد در سه نوع فرمت معمولی،  تخت و قوس دار می باشد. افرادی که پای معمولی دارند به راحتی کفش مناسب خود را انتخاب می کنند. اما افرادی که پاهای تخت و بدون گودی دارند پای آنها در زمان راه رفتن یا دویدن به داخل چرخیده و در نتیجه کفش آسیب می بیند. پای این افراد باید مراقبت بیشتری شود. باید این افراد کفش هایی را انتخاب کنند که فشار وراده از سمت زمین را جذب کند. از طرفی در هر صورت تعادل آنها را نیز حفظ کند.

 

چه زمانی  از روز کفش بخریم؟

زمان خرید کفش یک گزینه مهم می باشد. اینکه شما هر زمان وقت خالی پیدا کردید برای خرید بروید زیاد کار مناسبی نیست. بهتر است کفش خود را در زمان عصر خریداری کنید زیرا در تایم صبح پاها حالت معمولی دارند. در ظهر پاها بر اثر فعالیت کمی ورم می کنند و در عصر این ورم  به اوج خود می رسد و این بهترین زمان برای خرید کفش است. 

شاید خواندن این مقاله برای شما مفید باشد.زمان مناسب خرید کفش

کفش راحت را انتخاب کنید :

راحت بودن کفش یکی از مهم ترین گزینه ها می باشد. کفش باید مناسب، راحت و سبک باشد. کفش باید بتواند برای شما راحتی و آرامش را به ارمغان بیاورد. سعی کنید در خرید کفش فقط به ظاهر و زیبایی آن اهمیت ندهید بلکه در وهله اول راحتی و تناسب کفش با پای خود را در نظر بگیرید.

انتخاب سایز مناسب:

اینکه کفش شما دقیقا سایز پای شما باشد بسیار مهم است. سعی کنید کفش را چندبار تست کنید با ان قدم بزنید و راحتی و سایز بودن ان را کاملا چک کنید.

دیدگاه ها 0

درباره این مطلب دیدگاهی ارسال کنید

کمک احتیاج دارید؟ با ما صحبت کنید.